|||
medicatiegeïnduceerd syndroom van Stevens-Johnson en toxische epidermale necrolyse (aandoening)
medicatiegeïnduceerd syndroom van Stevens-Johnson en toxische epidermale necrolyse
medicatiegeïnduceerd Stevens-Johnson-syndroom en TEN
Stevens-Johnson-syndroom en Lyell-syndroom door geneesmiddel
Stevens-Johnson and toxic epidermal necrolysis overlap syndrome caused by drug
Drug-induced Stevens-Johnson and toxic epidermal necrolysis overlap syndrome
Id724833000
StatusDefined
Associated morphologyerytheem
Causative agentdrug of geneesmiddel
Finding sitestructuur van huid
Pathological processproces van overgevoeligheid
Associated morphologynecrose
Causative agentdrug of geneesmiddel
Finding sitestructuur van epidermis
Pathological processproces van overgevoeligheid
Associated morphologydiastase
Causative agentdrug of geneesmiddel
Finding sitestructuur van huid en/of slijmvlies
Pathological processproces van overgevoeligheid
referentieset met complexe 'mapping' naar ICD-10
TargetL51.1
RuleTRUE
AdviceALWAYS L51.1
CorrelationSNOMED CT source code to target map code correlation not specified
TargetL51.2
RuleTRUE
AdviceALWAYS L51.2 | MAPPED FOLLOWING WHO GUIDANCE | POSSIBLE REQUIREMENT FOR AN EXTERNAL CAUSE CODE
CorrelationSNOMED CT source code to target map code correlation not specified