|||
medicatiegeïnduceerd syndroom van Stevens-Johnson (aandoening)
medicatiegeïnduceerd syndroom van Stevens-Johnson
syndroom van Stevens-Johnson door geneesmiddel
Drug-induced Stevens-Johnson syndrome
Stevens-Johnson syndrome caused by drug
Id403609001
StatusPrimitive
Associated morphologyerytheem
Causative agentdrug of geneesmiddel
Finding sitestructuur van huid
Pathological processproces van overgevoeligheid
Associated morphologynecrose
Causative agentdrug of geneesmiddel
Finding sitestructuur van huid
Pathological processproces van overgevoeligheid
Associated morphologydiastase
Causative agentdrug of geneesmiddel
Finding sitestructuur van huid en/of slijmvlies
Pathological processproces van overgevoeligheid
referentieset met complexe 'mapping' naar ICD-10
TargetL51.1
RuleTRUE
AdviceALWAYS L51.1 | POSSIBLE REQUIREMENT FOR AN EXTERNAL CAUSE CODE
CorrelationSNOMED CT source code to target map code correlation not specified