||||
acraal erytheem door cytotoxische therapie (aandoening)
acraal erytheem door cytotoxische therapie
acraal erytheem door behandeling met cytotoxicum
acraal erytheem door cytostatische therapie
hand-voetsyndroom
palmoplantaire erytrodysesthesie
Pijnlijke, dikkere handen en voeten. Vaak is de huid droog, rood verkleurd en voelt de huid strak aan. Ook kan iemand blaren hebben. Dit kan een bijwerking zijn van bepaalde soorten chemotherapie.
Acral erythema due to cytotoxic therapy
Palmar-plantar erythrodysesthesia due to cytotoxic therapy
Erythrodysesthesia Syndrome
Palmoplantar erythrodysesthesia due to cytotoxic therapy
Acral erythema due to cytotoxic drugs
Id403638003
StatusDefined
Associated morphologyerytheem
Causative agentcytostaticum
Due tochemotherapie
Finding sitestructuur van huid van palmaire zijde van hand
Associated morphologyerytheem
Causative agentcytostaticum
Finding sitestructuur van huid van voetzool
referentieset met complexe 'mapping' naar ICD-10
TargetL27.1
RuleTRUE
AdviceALWAYS L27.1 | POSSIBLE REQUIREMENT FOR AN EXTERNAL CAUSE CODE
CorrelationSNOMED CT source code to target map code correlation not specified